Dedesi gibi yaptı, tatlının yanına yemek de koydu

Dedesi gibi yaptı, tatlının yanına yemek de koydu
Ekonomi Haberleri

Faruk Güllüoğlu Yönetim Kurulu Başkanı Faruk Güllü, "Dedelerimizin yaptığı gibi müşterimize tatlının yanında yemek de yedireceğiz" dedi

Bugüne kadar baklavacı kimliğiyle tanınan Faruk Güllüoğlu, 2015 yılıyla birlikte Antep mutfağından esinlenen ve dünya mutfaklarının farklı lezzetlerini birleştiren yeni menüsüyle atağa kalkıyor. 200'ün üzerinde menü listesini tamamlayan Faruk Güllüoğlu, cafe-restoran konseptiyle müşterilerine baklavanın yanında yemek de yedirecek. Faruk Güllüoğlu Yönetim Kurulu Başkanı Faruk Güllü şu an mevcut geleneksel mağazaların devam edeceğini, bazılarını ise cafe-restoran tarzına çevireceklerini belirterek, "Mağazalarımıza gelen misafirlerimizin doldurduğu anket formlarından sürekli yemek servisi olması yönünde talepler alıyorduk. Bizden tatlı dışında yemek de isteyen müşterilerimizin samimi istekleri bizi uzun bir düşünme ve araştırma sürecine yönlendirdi. Bu biraz da öze dönüşümüz diyebiliriz. İlk Güllüoğlu dükkânında sabah baklava tezgahı kalktıktan sonra yerin kebap alırmış. Baklavalar da ekmek fırınında pişirilip yemek sonrası ikram edilirmiş. Bugün çatımız altında yeni menümüzle uygulamaya başladığımız yemek ve baklava birlikteliği bize dedelerimizden miras kalan bir uygulama" dedi. Cafe-restoranlarda sunacakları menüleri tamamladıklarını anlatan Faruk Güllü, "Şuan 200 üzerinde menü oluşturduk. 2-3 ay öne yaptırdığımız anketlerde müşterilerimizin menülerimizi yüzde 80 benimsediğini ve sevdiğini gördük. Menülerimizde ustalık isteyen yemekler var. Menülerimiz içerisinde en çok ev mantısı satıyoruz. Çorba olarak ise yeni çıkardığımız etli keşkek çorbasına muazzam bir talep oldu. Antep közlemesi, dana kürek, baklava hamurunda levrek en sevilen yeni lezzetlerimizin arasında yer alıyor. Ancak dünya mutfağı klasikleri olan et fajita, hamburger ve pizza çeşitlerimizde satışlarda hep üst sıralarda olan ürünlerimiz arasında yer alıyor" diye konuştu. Yurt dışında 3 tane yurt içinde de 54 mağazalarının bulunduğunu anlatan Faruk Güllü, yurt içindeki mağazaların 24'ünün cafe-restoran tarzında olduğunu söyledi.


TÜRKİYE'NİN LEZZETLERİNİ TANITIYORUZ AMA...
Devletin marka destek programı Turquality kapsamında yurt dışı mağazalarına teşvik verdiğine dikkat çeken Faruk Güllü, "Program kapsamında, kira desteği, organizasyon desteği gibi destekler veriliyor. Ancak el emeği yoğun bir iş olduğumuz için Turquality programına kabul edilmedik. Oysa yerel ürünlerin dünyaya tanıtılmasında büyük rol oynuyoruz" dedi.



100 milyon lira ciroya ulaştı


Geçen yıl tatlı ve restoran hizmetlerinde hedeflerin beklentilere uygun gerçekleştiğini belirten Faruk Güllü, "Türkiye çapındaki 54 mağazada 4.5 milyon müşteriyi ağırladık. Yüzde 10-15 arasında bir büyüme gerçekleştirdik. Doğru stratejiyle bir önceki yıla göre ciroda yüzde 40 artışla 100 milyon liraya ulaştık" dedi. 2014'te 1.5 milyon kg'nin üzerinde toplam tatlı satışı gerçekleştirdiklerinin altını çizen Faruk Güllü, adisyon başına ise ortalama 44 TL'lik bir satış gerçekleştirdiklerini vurguladı. 2015 yılında Kıbrıs ile Ankara ve Isparta'da ilk mağazaları açacaklarını dile getiren Güllü, 2015 yılı sonunda 80 mağazalık büyüklüğe erişmeyi hedeflediklerini ve yüzde 30 ciro artışı hedeflediklerini açıkladı.
ÖMER TEMÜR
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...