Çin artık ucuz değil

Bu yılın ilk 10 ayında 1 milyar dolarlık ihracata imza atan ayakkabı sektörü, 45 ülkeden yabancı alıcının yer aldığı Eksposhoes Ayakkabı Moda Saraciye Fuarı’nda buluştu. Bu yıl 13’üncüsü düzenlenen fuarı 800’ün üzerinde yabancı alıcı ziyaret etti. Fuarda konuşan İstanbul Deri ve Deri Mamulleri İhracatçıları Birliği (İDMİB) Başkanı Güven Karaca, ayakkabı ihracatındaki ivmeye dikkati çekti.
ÖNDER ÇELİK'İN HABERİ
Güven Karaca, “Bu yılın ilk 10 ayında 317,8 milyon çiftle 1 milyar dolar ihracata imza atan ayakkabı sektörü yılı 1,2 milyar dolar ihracatla kapatmayı hedefliyor. Ayakkabıda 2021’in toplam ihracatını bu yılın ilk 10 ayında yakalamış olduk. Avrupa’dan Türk ayakkabısına çok ciddi talep var. Üretimde ölçek sorunumuzu gidermemiz durumunda ayakkabı ihracatında birkaç yıl içerisinde çok farklı noktalara gelebiliriz. İDMİB olarak Vietnam’a ve Kamboçya’ya bir heyet gönderiyoruz. Üretimde geldikleri noktaları yerinde göreceğiz” diye konuştu.
EKS Fuarcılık Yönetim Kurulu Başkanı Erkan Demir ise Türkiye’nin ayakkabıda dünyanın önemli üretici ülkelerinin başında geldiğini ifade ederek, şunları kaydetti: Çin artık ucuz değil. Dünya genelinde maliyetlerin attığı bir dönemi yaşıyoruz. Türk ayakkabı sektörü gerek üretim kapasitesi gerekse dünya pazarlarındaki tecrübesi ile rakip ülkelere oranla pozitif anlamda ayrışıyor. Üretimde kapasite sorunu aşıldığı taktirde sektör ihracatı birkaç yıl sonra ikiye katlanabilir. Eksposhoes’un tek amacı ayakkabı sektörünün ihracatına ve Türkiye’nin genel ihracatına sürdürülebilir katkı sunmak.
EL YAPIMI AYAKKABIYA BÜYÜK İLGİ
Mardinli ayakkabı üreticisi İlhami Yıldız’ın Eksposhoes için ürettiği el yapımı ayakkabı fuarda büyük ilgi gördü. Özel taşlarla kaplanan ve yapımı yaklaşık bir ay süren ayakkabı, 2023 yılında İtalya başta olmak üzere yurt dışı fuarlarda ‘Türkiye Ayakkabısı’ etiketiyle sergilenecek.