Çevre Bakanlığı hattını, 877 bin defa aradık

Çevre ve Şehircilik Bakanlığının uygulama alanına ilişkin her konuya cevap veren Alo 181 hattına, 2018 yılında 877 bin 264 çağrı ulaştı.
Sefa Bilgitekin
ANKARA
Çağrıların yüzde 87’si bilgi, yüzde 9’u tapu randevu, yüzde 2’si şikâyet ve yüzde 1’i ihbar içerikli oldu. Kentsel dönüşüm için çağrı merkezini arayan vatandaş sayısı 533 bin 125 olurken; bu çağrıların yüzde 99 gibi büyük çoğunluğunu bilgi edinme için yapılan aramalar oluşturdu. Bu başlık altında; imar barışı, finansman, kredi, riskli yapı konuları hakkında da aramalar yapıldı. En fazla aranan konular arasında “Sıfır Atık” uygulaması da yer aldı. Bazı vatandaşlar, bu uygulama sayesinde “duyarlı tüketici” duygusunun geliştiğini söyledi. Bu arada çevre şikâyetleri neticesinde yapılan denetimler sonrası, uygunsuzluk tespit edilen işletmelere 8 milyon 639 bin TL ceza kesildi.