Cebimizden teknoloji için 7.2 milyar TL çıktı

Tüketici teknolojisi ürünleri pazarı, 2013'ün ikinci çeyreğinde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 15,4 büyüyerek 7,2 milyar liralık ciroya ulaştı.
Tüketici teknolojisi ürünleri pazarı, 2013'ün ikinci çeyreğinde de ilk çeyrek dönemdeki gibi büyümeye devam etti. Pazar, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 15,4'lük büyüme oranı ile 7,2 milyar liralık ciroya ulaştı. GfK TEMAX Türkiye sonuçlarına göre, en yüksek cirosal artış performansı ve pazara en büyük katkı telekom sektöründe görüldü. Telekom sektörü, bu dönemde bir önceki yılın aynı çeyreğine göre yüzde 42 büyüyerek 2,5 milyar lira ciro elde etti. Sektörün büyümesinin ana kaynağı olan akıllı cep telefonlarının cirosal payı, 2013 yılının ikinci çeyreğinde yüzde 90 seviyesine ulaştı. Söz konusu dönemde klasik cep telefonlarındaki küçülme trendi devam etti. 4G telefonlar ise toplam cep telefonu satışlarının yüzde 9'unu oluşturdu. Android işletim sistemli cep telefonları çift haneli cirosal büyümesini sürdürürken, Windows Phone işletim sistemli telefonlar da çift haneli büyüme gösterdi. Bilişim teknolojileri sektörü ikinci çeyrekte geçen yıla göre yüzde 17 büyüyerek telekom sektöründen sonra en çok büyüyen sektör oldu. Okul kapanış dönemiyle beraber özellikle dizüstü bilgisayar ve tablet satışlarında artış yaşandı. Mobil cihazlara yönelme sebebiyle de masaüstü bilgisayarlar, monitör ve mouse satışları geçen yıla göre düştü. Bu yıl karne hediyesi olarak tercih edilen ürünlerden biri de tablet oldu. İlk defa bu çeyrekte tabletler toplam bilgisayar pazarında adetsel olarak dizüstü bilgisayarları geçerek en çok paya sahip olan ürün grubu olarak kayıtlara geçti. Tabletlerin piyasadaki marka sayısı da 80'e çıktı. Tabletlerin ortalama fiyatları geçen çeyrekten bu yana yüzde 12 düşerek 560 lira oldu. İkinci çeyrekte büyük beyaz eşya sektörü de iyi bir çıkış yakaladı ve 1,7 milyar liralık ciroya ulaştı. İlk çeyrek kıyaslamalarında küçülme yaşayan çamaşır makineleri bu dönem en çok büyüyen kategori oldu. Geçen yıl aynı döneme göre A+++ ürünlerin payı iki katına çıkarken A sınıfı ürünlerin payı yarı yarıya azaldı. Beyaz eşya sektöründe yer alan fırın, bulaşık makinesi ve buzdolabı pazarları da tek haneli büyüme gösterdi. Küçük ev aletleri sektörü ise geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 0,3'lük düşüşle 647 milyon liraya geriledi. Telekom, bilişim teknolojileri ve büyük beyaz eşya sektöründeki büyüme karşın tüketici elektroniği, görüntüleme, küçük ev aletleri ile ofis ekipmanları ve sarf malzemeleri sektörleri cirosal olarak bir önceki döneme göre daraldı.