Carrefoursa Genel Müdürü: Gıdada kârımız yüzde 1-2 seviyesinde

Carrefoursa Genel Müdürü: Gıdada kârımız yüzde 1-2 seviyesinde

EKONOMİ Haberleri

Temel gıda maddelerindeki fiyat artışı vatandaşın gündemindeki yerini koruyor. Ayçiçeği yağı ile başlayan şeker ile devam fiyat baskı kendisini unlu mamullerde de gösteriyor. Bu durum stokçuluğu beraberinde getiriyor. Tartışmanın odağında ise son satıcı olmaları sebebiyle marketler yer alıyor. Fırsatçılık yapmakla suçlanan marketler ilk defa konuştu.

ÖMER TEMÜR | İSTANBUL

CarrefourSA Genel Müdürü Kutay Kartallıoğlu fiyat artışlarının sebebinin marketler olmadığını belirterek “Pandemi sebebiyle gıda perakendesinde büyük bir satış büyümesi yaşandı. Bu satış patlaması uzun bir süre önce normalize oldu. Bugün Carrefoursa’nın kendi iç enflasyonu TÜFE’nin açıkladığı enflasyonun yüzde 12 altında. Gıda ürünlerinde kâr marjı yüzde 1-2. Dolayısıyla olabildiğince fiyatları sabit tutmaya, raflarımızdan geçirmemeye gayret ediyoruz. Bunu yapabilmek için örneğin enerji konusunda verimliliği artırmaya çalışıyoruz. Elektrik üretimimizi aşağı çekebilmek adına bu yıl yaklaşık 50 milyon liralık bir yatırım planımız var. Yatırımlarımız sonucunda kwsa kullanımımızı yüzde 15 azaltmayı hedefliyoruz. Sepeti dengede tutabilmek için var gücümüzle yatırım yapıyoruz” diye konuştu. Kartallıoğlu, ayçiçeği yağı ve şekerdeki fiyat artışlarıyla ilgili olarak da “Fiyatlara hızlı bir müdahale yapıldı. Ancak hâlâ şeker, buğday ve unlu mamullerde fiyat baskısı sürüyor” ifadelerini kullandı.

Bütçe dostu öz markalı ürün büyük bir talep olduğunu belirten Kutay Kartallıoğlu, şunları kaydetti: Şu anda 600 öz markalı ürünümüz var. Satışımız yüzde 15 civarında; hedefimiz ise bunu yüzde 25-30’lara çıkarmak. Bunun gayet dengeli bir portföy olacağını öngörüyoruz. Tabii ki öz markalı ürünler ulusal markalara göre çok daha ekonomik. Dolayısıyla bütçeye daha fazla hitap eden ürünler. Ambalaj malzemesinden sabit giderlere kadar pek çok farklı sebepten dolayı yüzde 15 yüzde 20 civarında fark var.

ASGARİ ÜCRET ARTIŞINA OLUMLU BAKIYORUZ

KDV indiriminin müşterinin alım gücünü artıracağını da sözlerine ekleyen Kartallıoğlu “Biz 1 Nisan tarihinden itibaren raflarımıza yansıttık. Asgari ücretin artırılması konusuna da olumlu bakıyoruz. CarrefourSA’nın 10 bin kişinin üzerinde bir personel kadrosu, en direkt istihdamla birlikte 15 bin kişiye ekmek sağlıyoruz. Dolayısıyla evet 15 bin kişinin maliyetleri yükselecek ancak bir taraftan da mmüşterinin refahı ve satın alma gücü artacağı için bir iki ay içerisinde bunun dengeleneceğini umuyoruz” diye konuştu.

CARREFOURSA İHRACAT YAPACAK

2022 yılında ihracata odaklandıklarını dile getiren Kutay Kartallıoğlu “Biz de bu yıl Carrefoursa olarak ilk kez ihracat hedefi koyduk. 2022 yılında ciddi bir ihracat yapma hedefimiz var. Geçtiğimiz hafta İtalya’daydım. Fransa, İtalya, Moğalistan, Gürcistan, İsrail gibi ülkeler ile ihracat gerçekleştirebilmek için uğraşıyoruz. Polonya’ya tırlarımız gitmeye başladı. Türk üreticisinin mallarını yurt dışı raflarda görmek istiyoruz. Bu noktada çiftçiye ve üreticiye verdiğimiz desteği sürdürerek, yerli üretim ürünlerimizi yurt dışındaki Carrefour müşterisiyle buluşturmayı hedefliyoruz” dedi.


UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...