Cannes’da 90 ülkeye Türkiye’yi tanıtacağız

Düzenleyen:
Cannes’da 90 ülkeye Türkiye’yi tanıtacağız
Ekonomi Haberleri

Çevre ve Şehircilik Bakanı Mehmet Özhaseki’nin de katılacağı MIPIM, bugün başlıyor. Türkiye fuarda, 1.800 metrekarelik alanda 250 firma, 6 şehir ve 1 ilçe katılımıyla temsil edilecek

Önder ÇELİK CANNES

Türkiye, dünyanın en büyük gayrimenkul fuarları arasında yer alan MIPIM’de gövde gösterisine hazırlanıyor. 14-17 Mart tarihleri arasında Cannes’da düzenlenecek fuara, 90 ülkeden gayrimenkul yatırımcısı katılacak. 28’inci defa düzenlenen MIPIM’de Türkiye, yaklaşık 600 kişiyle temsil edilecek. Toplamda 19 bin metrekarelik alanda gerçekleştirilecek olan fuarda Türkiye, temsiliyet alanını 1.800 metrekareye yükseltirken katılımcı firma sayısı 250’ye ulaştı.
10 MİLYAR $’LIK BEYOĞLU
İstanbul başta olmak üzere Antalya, Balıkesir, Eskişehir, Hatay ve Kocaeli şehirlerinin katıldığı fuarda, Beyoğlu da yer alacak. İstanbul Ticaret Odası, Londra ve Paris çadırları arasındaki 685 metrekarelik çadırda, kentin en prestijli projelerini uluslararası yatırımcıya tanıtacak. Beyoğlu ise Beyoğlu Belediyesinin öncülüğünde 35 firmayı bir araya getiren Beyoğlu Investors Group (BIG) ile uluslararası yatırımcıların karşısına çıkacak. MIPIM’de toplam yatırım bedeli 10 milyar dolar olan 47 projeyle temsil edilecek Beyoğlu’nda; Galataport, Haliçport, Piyalepaşa İstanbul, Taksim 360, Okmeydanı ve Sütlüce-Örnektepe projeleri öne çıkıyor.
ANTALYA DA İDDİALI
Antalya ise her biri yaklaşık 1’er milyar dolarlık Kepez-Santral Mahalleleri Kentsel Dönüşüm, Kruvaziyer Limanı, Konyaaltı Sahil Yenileme başta olmak üzere pek çok projeyle Büyükşehir Belediyesi tarafından temsil edilecek. Kocaeli, ulaşım projeleri kadar ticari gayrimenkul, konut yatırımları ve turizmi konu alan birçok projeyle temsil edilecek. Bunlar içinde İzmit Teleferik, Gebze-Darıca Metrosu, Körfez-Derince-İzmit Kartepe Hafif Raylı Sistem, Mannesmann, İzmit Kent Merkezi, Kanalboyu, Gebze-Sultanorhan ve Kartepe projeleri dikkat çekenler arasında yer alıyor.

İTO BAŞKANI ÇAĞLAR: İmajı paraya çevireceğiz

İstanbul Ticaret Odası (İTO) Başkanı İbrahim Çağlar, son iki yıldır “yaşayan İstanbul maketi” ile MIPIM’de önemli bir imaj kampanyası yürüttüklerini, bu yıl ise İstanbul gayrimenkul çadırında kent maketinin yanı sıra ikili görüşmelere ağırlık vereceklerini bildirdi. Fuarda “İki Kıta Tek Şehir” temalı İstanbul çadırına gelecek ziyaretçilerin önce İstanbul’a âşık olacağını, ardından da şehirdeki projeleri tanıma imkânı bulacağını belirten Çağlar “Yatırımcıya ‘Akşam çayınızı Türkiye pasaportunuzla İstanbul Boğazı manzaralı evinizde yudumlayın’ diyerek, yatırım yoluyla vatandaş olma fırsatını anlatacağız. Bilhassa varlıklı yatırımcılar için bir ‘İstanbul rüyası’ oluşturmak istiyoruz. Yabancı yatırımcıya İstanbul’da yaşamanın en cazibeli ve kazançlı yolunun, burada bir ev almak olduğunu anlatacağız. İmajımızı bu yıl, daha çok yatırıma ve paraya çevirmek istiyoruz” ifadesini kullandı.

 

Düzenleyen:  - Ekonomi
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...