Çağrı merkezleri eve taşındı

Kaynak: HABER MERKEZİ
- Güncelleme:
Çağrı merkezleri eve taşındı
Ekonomi Haberleri  / HABER MERKEZİ

Çağrı Merkezleri Derneği, sektörün genişleyen alanına uygun olarak artık ‘Müşteri Deneyimi Yönetimi ve Teknolojileri Derneği’ (MDYD) adı ile hizmet vermeye başladı.

ÖNDER ÇELİK'İN HABERİ - Müşteri Deneyimi Yönetimi ve Teknolojileri Derneği, yeni kapsamı ve adıyla gerçekleştirilen ilk pazar araştırması Yeni Nesil Müşteri Deneyimi Yönetimi Araştırması 2023’ün sonuçlarını da açıkladı.

11 BİN ÇALIŞAN YABANCI DİLDE ÇAĞRI KARŞILIYOR

Rapora göre, yaklaşık 170 bin kişiyi istihdam eden sektörde alışanlarının yüzde 70’i kadınlardan oluşuyor. Araştırma ön lisans ve üzeri olacak şekilde üniversite mezunu çalışan oranının yüzde 53 olduğunu ve yaş ortalamasının ise 27 olduğunu gösterdi. Öte yandan yeni hedef pazarlara erişimle, hizmet ihracatı ve ekonomiye katkı artmaya devam ediyor. Sektörde faaliyet gösteren şirketlerin yüzde 83’ü dünyanın en büyük global markaları adına 11 binin üzerinde müşteri temsilcisi ile yabancı dillerde hizmet veriyor. Almanya, Hollanda, Birleşik Krallık, Avusturya ve Fransa sektörün ihracat pazarları arasında başı çekiyor. Türkiye, özellikle Avrupa ve Orta Doğu pazarları için güçlü bir merkez üs konumunda bulunuyor.

SADECE YÜZDE 24’Ü OFİSTE KALDI

MDYD Yönetim Kurulu Başkanı Cemile Banu Hızlı, Türkiye’de 140 binin üzerinde müşteri temsilcisi olduğuna dikkat çekerek, çalışanların sadece yüzde 24’ünün ofiste olduğunu ifade etti. Hızlı “Uzaktan çalışma hayatımızın bir parçası hâline geldi. Araştırmaya katılan firmaların yüzde 58’i evden çalışıyor, yüzde 18’i hibrit bir modeli benimsemiş durumda” diye konuştu.

Kaynak: HABER MERKEZİ

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...