Buzdolabına Barcelona forması giydirdi

BEKO, Barcelona’nın renkleriyle donatılan buzdolabının tanıtımını, takımın savunma oyuncusu Eric Abidal ile yaptı. Ürün, İspanya’da 100 mağazada satılacak
ÖMER TEMUR
Futbol kulüpleri mutfağa girdi. Barcelona’nın resmi sponsoru Beko, beyaz eşyada ilk futbol temalı buzdolabını IFA’da görücüye çıkardı. Fuarda Beko’nun FC Barcelona buzdolabının tanıtımına, spor kulübünün savunma oyuncusu Eric Abidal da katıldı. Arçelik A.Ş. Genel Müdürü Hakan Bulgurlu, global markaları Beko ve FC Barcelona global birlikteliklerini, ortak markalı yeni buzdolabı ile taçlandırdıklarını söyledi.
Futbol deviyle beş üründen oluşan yeni bir seri çıkardıklarını belirten Bulgurlu, “Dünyada böyle bir buzdolabı yok. İlk olarak İspanya’da satışa sunulacak. Daha sonra Barcelona’nın çok desteklendiği Güney Asya’yı düşünüyoruz. Türkiye’de de talebe göre getirebiliriz. Buzdolabı milyonlarca adette üretilmeyecek. Talebe göre gidilecek. Barcelona kulübüyle ortak değerlerimizi yansıtan bir ürün. Bordo mavi rengindeki buzdolabı spor kulübünün soyunma odasında var. Ayrıca futbolcuların hepsi evlerinde buzdolaplarımızı kullanıyor. Katalonya ve Barcelona’da önemli oranda satmasını bekliyoruz. Şehirde 100 mağazada bu buzdolabı satılacak” dedi.
Bulgurlu, İspanya’daki pazar paylarının yüzde 7 oranında olduğunu da aktararak, “Ancak buraya yüzde birlerden geldik. Son beş yılda üç kat büyüdük. Ülkede bu oranla ilk beş marka arasına girdik. Bütün Batı Avrupa’da büyüdüğümüz gibi İspanya’da da büyümeye devam edeceğiz” diye konuştu.
AFRİKA’DA FABRİKA
Arçelik global marka olma hedefi kapsamında Amerika ve Asya Pasifik’teki büyümesini hızlandırmak için çalışmalarına hız verdiğini de duyurdu. Bulgurlu, ABD pazarına 5 yıl önce Bloomberg markasıyla girdiklerini, şimdi de Beko markasıyla giriş yaptıklarını belirterek, “Amerika çok farklı bir pazar. Şu an inovasyona yaptığımız yatırımla büyük fark oluşturacağız. Bu pazara yayılmamız zaman alacaktır. Şu anda ABD’deki ürünleri Türkiye’de üretiyoruz. Ama ürün satışı artınca ABD’de ya da Meksika’da üretim fabrikası kuracağız ya da şirket satın alacağız” açıklamasını yaptı.
ABD pazarında büyümeyi sürdürmek için Chicago’da bir ofis kurduklarını, Manhattan’da artık Beko ürünlerinin görüleceğini aktaran Bulgurlu, Boston’da da Ar-Ge merkezini devreye aldıklarını açıkladı. Hakan Bulgurlu, tüketicinin hayatını kolaylaştıran yeniliklere odaklandıklarını vurgulayarak, 1000’den fazla Ar-Ge mühendisiyle daha tasarruflu ürünler üretmek için çalıştıklarını anlattı.
Bulgurlu, “Avrupa’daki güçlü konumumuzu korurken Asya Pasifik ve Amerika gibi yeni pazarlara giriş yapıyoruz. Beko ile faaliyet gösterdiğimiz tüm pazarlarda ilk üç içinde yer almayı hedefliyoruz” ifadesini kullandı.