Enflasyon ödeme alışkanlıklarını değiştirdi: Borcunu erteleyenlerin sayısı artıyor

- Güncelleme:
Enflasyon ödeme alışkanlıklarını değiştirdi: Borcunu erteleyenlerin sayısı artıyor
Ekonomi Haberleri

United Payment’in Türkiye Ülke Müdürü Adem Aykın tüm dünyada “Şimdi Al, Sonra Öde” uygulamalarının yüzde 5’e ulaştığını belirterek mikro krediye olan ilginin de arttığınıı söyledi.

ÖMER TEMÜR'ÜN HABERİ - Pandemi ile dünyada yaşanan yüksek enflasyon ABD ve Avrupa’da ödeme alışkanlıklarını değiştirdi. Alım gücünün düşmesiyle “Şimdi Al Sonra Öde” sistemleri daha çok tercih edilirken, nakit ihtiyacını karşılamak isteyenler mikro krediye yöneliyor.

Eski adıyla Birleşik Ödeme yeni adıyla United Payment’in Türkiye Ülke Müdürü Adem Aykın artan enflasyonla birlikte ödeme yöntemlerinin çeşitlendiğine dikkat çekerek “Kullanıcılar artık ödeme aşamasında opsiyon görmek istiyor. Bu kapsamda tüm dünyada Şimdi Al, Sonra Öde (BNPL - Buy Now, Pay Later) uygulamalarının arttığını gözlemliyoruz. Hatta 2022’de global e-Ticaret harcamalarının yüzde 5’i BNPL olarak gerçekleşti. Bunların yanı sıra kullanıcıların cashback kampanyalarını yakından takip ettiğini, mikro kredi kullanımlarının arttığını gözlemliyoruz” dedi.

Fintek sektörünün bu süreçte en hızlı büyüyen sektörlerden bir olduğunu ifade eden Aykın “Ödemelerde kredi kartı kullanımı popülerliğini koruyor. Cüzdan kullanımı ve cüzdan sağlayıcıları 2022 itibarıyla fintek sektöründe en hızlı büyüyen alanlardan biri. Özellikle Avrupa’da ve Kuzey Amerika’da yaygın e-Ticaret ödeme aracı hâline geldi. Fintek Türkiye için de sıçrama tahtası olabilir. Bugün aktif fintek sayısı 629’a, lisanslı ödeme ve elektronik para kuruluşu sayısı da 74’e ulaşmış durumda. Fintek alanları incelendiğinde Türkiye’de 250 ödeme teknolojisi girişimi, 92 blokzincir ve kripto varlık girişimi ve 89 bankacılık teknolojileri girişimi bulunuyor. Tüm bunlar açık bankacılık ve görünmez finansı çok daha kritik bir hâle getiriyor” diye konuştu.

United Payment olarak 5 ülkede, toplamda 50 milyar TL işlem hacmi ve 15 milyon son kullanıcıya hizmet verdiklerini dile getiren Aykın şöyle devam etti: Her yıl istikrarlı bir şekilde sürdürdüğümüz yüzde 300’lük büyüme stratejimizi 2022’de de devam ettirdik. 2023 yılında da işlem hacmimizi 80 milyar TL’ye, kullanıcı sayımızı 20 milyona çıkarmayı hedefliyoruz. Yıl sonuna kadar 5 ülkeye daha açılarak, bölgenin lider finteki olmak istiyoruz.

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...