BDDK bankaya geldi vatandaş haklı çıktı

Bankalara atanan temsilciler sayesinde, tüketici lehine sonuçlanan kararlar yüzde 5'ten 70'lere çıktı.
Şikayetleri sıfırlamayı hedefleyen BDDK, tüketici güven endeksine hazırlanıyor.Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu'nun (BDDK), Bankalar Birliği ve hakem heyetlerinde temsilci ataması, şikayetlerin büyük bir kısmının vatandaşın lehine sonuçlanmasına sebep oldu. Bunun üzerine şikayetleri sıfırlamayı hedefleyen BDDK bir adım daha atarak, bankaların tüketici güveni açısından performansını ölçmeye hazırlanıyor. Çalışmanın temel amacı, tüketici şikayetlerini azaltmaktan çok tamamen ortadan kaldırmak olacak. BDDK, bu amaçla tüketicinin bankaları nasıl algıladığını tespit edecek ve tüketicinin bakış açısını yansıtan bir Tüketici Güven Endeksi yayınlayacak. Anket ve benzeri yöntemlerle tüketicinin güvenini ölçecek endeks, 3 ayda bir kamuoyuna açıklanacak. BDDK kaynaklarından edinilen bilgilere göre, Tüketici Güven Endeksi, tüketici ile bankaları birbirine yakınlaştıracak bir platform olarak işlev görecek. Bankaların daha uygun şartlarda ve kalitede hizmet vermesini teşvik edecek olan endeks, tüketicinin adeta beğeni barometresi olacak. Böylece tüketici şikayetleri daha ortaya çıkmadan, bankaların gerekli adımları atması sağlanacak. Hem Bankalar Birliği'nde hem hakem heyetlerinde hem Katılım Bankaları Birliği'nde BDDK uzmanları yer alması sonrası ise tüketici lehine çıkan kararlar son 1 yılda yüzde 5'ten yüzde 70'lere çıktı. Tüketici lehine çıkan kararlarda kredi kartı ve kredi sözleşmelerinin standarda bağlanması da etkili oldu. Ayrıca BDDK'ya gelen şikayetlerle ilgili verilen kararların teamül haline getirilerek, benzer şikayetlere uygulanması da tüketici lehine bir diğer olumlu gelişme oldu.
Tüketici şikâyetlerinde zirvede olan bankalara bir eleştiri de geçtiğimiz günlerde Başbakan Yardımcısı Ali Babacan'dan gelmişti. Babacan, "Finansçılar sektör düzenleyicilerini zekâsıyla alt ediyor. Ne kural koyarsanız koyun, kurtulmanın bir yolunu buluyorlar" demişti.
Cenk Esen