Bankalarla tüketici için çözüm süreci başlıyor

Bankalarla tüketici için çözüm süreci başlıyor

Ekonomi Haberleri

Ziraat Bankası Genel Müdürü Hüseyin Aydın'ın "Tüketici talep etsin, dosya masrafını ödeyelim" açıklamasından sonra 'barış' rüzgârları esmeye başladı.

Bankalarla tüketici arasında yıllardır devam eden masraf ve komisyon kavgasında tam anlamıyla bir çözüm süreci başladı. Yıllardır vatandaşların tüketici mahkemesine başvurarak geri almaya hak kazandığı masraf ve komisyonlarla ilgili çeşitli kararlar, önce Tüketici Kanunu ile alındı. Bozuk para bütünletme ücreti, hareketsiz hesap ücreti, hesap açma kapama ücreti, kredi işlem fişi ücreti, mesaj gönderme ücreti gibi 'terör' halini alan ücretlendirmelere bu kanunla sınırlama getirildi. Ardından yeni düzenlemelerle kanunun uygulama alanı genişletildi. Son olarak da Ziraat Bankası Genel Müdürü Hüseyin Aydın'ın "Nasılsa mahkemede kaybediyoruz, bürokrasiyi kaldıralım. Tüketici talep etsin, masraf iadelerini yapalım" açıklaması geldi. Aynı zamanda Türkiye Bankalar Birliği (TBB) Başkanı da olan Aydın'ın bu açıklaması, 6 ay ile 1 yıl arasında değişen süreç sebebiyle endişe eden vatandaşları sevindirdi. Ardından kamu bankaları da masraf iadesine olumlu baktıklarına dair açıklamalar yaptı. Özel bankalardan henüz ses çıkmasa da "Her hizmetin bedeli olmalı" yaklaşımı devam etse de, Tüketici Sorunları Derneği (TÜSODER) Başkanı Aydın Ağaoğlu, Hüseyin Aydın'ın açıklamasıyla başlayan sürecin "barış süreci" olarak değerlendirilmesi gerektiğini ifade etti. Ağaoğlu, "Dernek olarak yıllardır tüketicilerden haksız yere alınan bedellerin ödenmesi için mücadele ediyoruz. Tüketici mahkemelerinde sistem tıkandı. 1 yıl sonraya gün verilebiliyor. Barış sürecinden bankalar, hakem heyetleri ve tüketiciler kazançlı çıkacak. Boş dilekçe satanlar ise vatandaşı dolandıramayacak" diye konuştu.

Bankalardan 'helalleşelim' telefonu
TÜSODER Başkanı Aydın Ağaoğlu, son aylarda bazı bankaların tüketicileri arayarak 'helalleşelim' dediğini ifade etti. Ağaoğlu, "Tüketici hakem heyetine başvuran tüketiciyi arayan banka, talep edilen tutarın yüzde 50'sini ödeme teklifinde bulunuyor, tüketici reddediyordu. Bankalar samimi ise, tüketici hakem heyetine başvurmadan haksız kestiği paranın tamamını ödemeli" dedi. Konu hakkında Bankalar Birliği'nin kararı bulunmadığını da hatırlatan Ağaoğlu, bankalara çağrısında, "Tüketicileri davet edin, komisyon ve dosya masrafı iadelerini almasını isteyin" çağrısı yaptı.

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...