AVM’de ihtiyaç odaklı harcadık

AVM’de ihtiyaç odaklı harcadık
EKONOMİ Haberleri

Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği verilerine göre, AVM Perakende Ciro Endeksi, haziranda, önceki yılın aynı ayına göre yüzde 19,2 artış kaydetti.

Metrekare başına düşen cirolar Haziran 2019’da İstanbul’da bin 542 TL, Anadolu’da bin 174 TL olurken; Türkiye geneli metrekare verimliliği bin 321 TL olarak gerçekleşti. En yüksek artış, yüzde 23,6 ile hipermarket kategorisinde yaşandı. Onu yiyecek-içecek (yüzde 23), ayakkabı (yüzde 22,6) ve giyim (yüzde 21,2) takip etti. Bu arada bir önceki dönemin aynı ayı ile karşılaştırıldığında, ziyaret sayısı endeksinde yüzde 5,5’lik düşüş yaşandı. Kategoriler bazında yüksek artışların hipermarket ve yiyecek kategorilerinde yaşanması “ihtiyaç odaklılığı”na işaret etti. Ayakkabı ve giyime de, bayram doping oldu.

 

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...