Avea'nın ilk çeyrek geliri 787 milyon lira

/ Kaynak: AA
- Güncelleme:
Avea'nın ilk çeyrek geliri 787 milyon lira

Ekonomi Haberleri  / AA

Şirketin gelirleri, gösterdiği faaliyet performansı ile 2011 yılı ilk çeyreğine kıyasla yüzde 12 artarak 787 milyon lira olurken, EBITDA'sı da bir önceki yıla göre yüzde 12 artarak 79 milyon liraya yükseldi.

Avea'nın 2012 yılı ilk çeyrek geliri, yüzde 12 artışla 787 milyon lira oldu. nbsp;
nbsp; Avea'nın 2012 yılı ilk çeyrek sonuçları düzenlenen basın toplantısıyla duyuruldu. nbsp;
nbsp; Buna göre şirketin gelirleri, gösterdiği faaliyet performansı ile 2011 yılı ilk çeyreğine kıyasla yüzde 12 artarak 787 milyon lira olurken, EBITDA'sı da bir önceki yıla göre yüzde 12 artarak 79 milyon liraya yükseldi. nbsp;
nbsp; Açıklanan finansal sonuçlarına göre, faturalı abone sayısında yüzde 14, toplam abone sayısında da yüzde 9 büyüyen Avea, akıllı cihaz satışlarını da bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 16 artırdı. nbsp;
nbsp; Yılın ilk çeyreğinde Avea, bağlı bulunduğu Türk Telekom Grubu'nun TTNet ortaklığı ile gerçekleştirdiği modem satışlarını, 2011 yılı ilk çeyreğine göre yüzde 218'lik bir artışla pazar payını yüzde 13'den yüzde 38'e çıkartırken, aynı dönem içerisinde data gelirlerini ise 2011 ilk çeyrek dönemine göre yüzde 92 yükseltti. nbsp;

nbsp; -Konuşma süresi de arttı- nbsp;

Sonuçlara göre, yılın ilk çeyreğinde abone başına konuşma süresini bir önceki yıla göre yüzde 14 artırarak 280 dakikadan 320 dakikaya çıkaran Avea, faturalı müşteri sayısı ve gelirlerdeki artışla abone başına aylık gelir rakamını (ARPU) ise bu dönemde geçen yıla göre yüzde 4'lük artışla 19,1 liradan 19,9 liraya çıkardı. nbsp;
nbsp; Şirket, data kullanıcı sayısını bir önceki yıla göre yüzde 51 artırarak 4,1 milyona çıkarırken, buna paralel olarak, data gelirlerinde de artış sağlayarak, 2012 yılı ilk çeyreğinde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 92'lik bir artışla 79 milyon lira gelir elde etti. nbsp;
nbsp; Avea, bağlı bulunduğu Türk Telekom Grubu'nun TTNet ortaklığı ile satışını gerçekleştirdiği modem satışlarında, 2011 yılı ilk çeyreğine göre yüzde 218'lik artışla bu alandaki pazar payını yüzde 13'den yüzde 38'e çıkardı. nbsp;
nbsp; 2012 yılı ilk çeyreğinde faturalı müşteri tabanını yüzde 14'lük artışla 5,7 milyona, toplam müşteri oranını ise yüzde 9 artışla 12,9 milyona yükseltirken, faturalı müşteri oranı yüzde 44 oldu. nbsp;
nbsp; Jet modem satışında yüzde 218'lik artış yaşayan şirket,3G yatırımında da yüzde 67 artış kaydetti. nbsp;
nbsp; Açıklanan ilk çeyrek dönemi verilerine göre Avea'nın gelirleri, gösterdiği faaliyet performansı ile 2011 yılı ilk çeyreğine kıyasla yüzde 12 artarak 787 milyon lira olurken, EBITDA'sı da bir önceki yıla göre yüzde 12 yükselişle 79 milyon lira oldu. nbsp;
nbsp; Avea, ulaştığı yüzde 44 faturalı müşteri oranıyla da sektörde en çok faturalı müşteriye sahip operatör unvanını korudu. nbsp;
nbsp; nbsp;
nbsp; -Hat-trick yılı- nbsp;
nbsp; nbsp;
nbsp; Avea Üst Yöneticisi (CEO) Erkan Akdemir, yaklaşık 3 yıldır öncelikli alanını "çalışmak" olarak belirleyen Avea'nın büyümesini yılın ilk çeyrek döneminde de kesintisiz sürdürdüğünü ifade ederek, "2012'ye oyun kurucu olarak başladık, çok çalıştık ve ilk çeyrekte her alanda büyüdük" dedi. nbsp;
nbsp; Satış ağında gerçekleştirilen yatırımlarla 2011 yılında adeta bir dönüşüme imza attıklarını ve bu dönüşümün de 2012 yılı ilk çeyreğinde kendisini daha da iyi hissettirdiğini söyleyen Akdemir, Avea'nın birinci çeyrek finansal sonuçlarına ilişkin olarak şu değerlendirmeyi yaptı: nbsp;
nbsp; "2011, Avea için hat-trick yılı olmuştu. Her sahada oynayıp kazanmıştık. 2012'ye bu rekorlarla oyun kurucu olarak başladık. 2012'ye daha çok çalışmalıyız diyerek girdik. Çıktığımız bu yolda attığımız emin adımlarımızı hızlandırdık. Tüm Avea çalışanları adeta bir olarak, 7/24 şekilde toplam 61 bin 326 saat hiç durmadan çalıştı. Bunun karşılığını da finansal sonuçlarımızla aldık. Türkiye genelinde 625'e yakın bayiye yeni mağaza konseptini uygulayarak bayi sayımızı 913'e çıkardık. Bugün 14 binin üzerinde ulusal çapta zincir mağazada Avea markasını müşterilerle buluşturuyoruz. Aynı zamanda sektördeki en büyük mobil yatırımı yaparken, ülke ekonomisine de katkı sağladık. Avea'yı büyütürken Türkiye'ye de kazandırdık." nbsp;
nbsp; Avea'ya ve Türkiye'ye daha fazla değer yaratmak için, her zaman olduğu gibi 2012 ilk çeyreğinde de yatırımlara hiç ara vermediklerinin altını çizen Akdemir, "2012 yılı ilk çeyreğinde teknoloji yatırımlarımıza da hiç ara vermedik. Bu alanda önceliğimizi ise geleceğin teknolojilerine yatırım yapmaya verdik. Türkiye'yi kapsayan yeni nesil Avea Şebekesini daha da ilerletmek için çok çalıştık. Bunun için de 3G iletişim kule sayımızı, bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 67 artırdık. Bu süreçte 2G iletişim kulesi sayımızı da yüzde 12 yükselttik. Gerçekleştirdiğimiz bu yatırımlarla Avea'nın 2G 3G yatırımları toplamda bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 34 arttı." diye konuştu. nbsp;
nbsp; nbsp;
nbsp; -Müşteri Memnuniyeti Sanatı- nbsp;
nbsp; nbsp;
nbsp; 2012 ilk çeyrek dönemde Avea müşterilerinin almış oldukları hizmet kalitesini de önemli ölçüde artırdıklarına dikkati çeken Akdemir, 2012 yılının ilk çeyreğinde Avea Müşteri Hizmetleri'nin, Avea'lılardan gelen 7,5 milyon çağrıyı cevapladıklarını vurgulayarak şöyle devam etti: nbsp;"Çağrı merkezlerimizle müşterimizin bir dediğini iki etmedik. Müşteri hizmeti kavramını yeniden yazdık. Bu alanda da durmadan çalıştık. Artık yaptığımız şeye "Müşteri Memnuniyeti Sanatı"demek lazım. Müşterilerimizin sorunları daha da hızlı çözülebilsin diye 2012 yılının ilk çeyreğinde açılan Avea-Callpex Yozgat Çağrı Merkezi ile birlikte Avea'ya hizmet veren çağrı merkezi sayısını 8'e, istihdam sayısını ise 2 bin 500'e yükselttik. Gerçekleştirdiğimiz bu yatırımlarla, çağrı merkezlerimize ulaşan 7,5 milyon çağrının yüzde 80'inden fazlasını ilk 20 saniyede karşılayarak müşteri memnuniyetimizi dünya standartlarının da üstüne çıkardık. Avea, bu dönemde Tüketici Akademisi tarafından ürün ve hizmet kalitesine en çok güvenilen markalara verilen 'Tüketici 2012 Kalite Ödülü'ne ve Tüm Tüketicileri Koruma Derneği tarafından verilen 'Tüketici Odaklı Değişim ve Yeniden Yapılanma Özel Ödülüne' layık görüldü." nbsp;

Ekonomi
Kaynak: AA
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...