Arslan: Dev projelerimizi engelleyemediler

Düzenleyen:
Arslan: Dev projelerimizi engelleyemediler

Ekonomi Haberleri

Darbe girişiminden hemen sonra Yavuz Sultan Selim Köprüsü ile Avrasya Tüneli açıldı. Ardından 3 Katlı Büyük Tünel ile Çanakkale 1915’in projeleri devreye alındı, Kanal İstanbul için çalışma hızlandı...

Türkiye’de 15 Temmuz girişimine rağmen hiçbir projede aksama olmadığı belirtildi. Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, darbe girişiminin ardından köprülerden otoyollara, havalimanlarından tünellere kadar pek çok projenin tamamlandığını belirterek “Fetullahçı Terör Örgütü’nün (FETÖ) darbe girişimi sonrası Türkiye’nin 2023 hedefleri kapsamında ulaştırma alanındaki ‘dev projeler’ hız kesmeden devam etti” dedi. Bakan Arslan, 15 Temmuz’daki darbe girişimi sonrasında ulaştırma sektöründe hayata geçirilen projeleri şöyle saydı:

Kuzey Marmara Otoyolu Projesi kapsamında İstanbul Boğazı’na inşa edilen Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nü 26 Ağustos 2016’da hizmete açtık. Dünyanın en geniş köprüsü ve 3,5 milyar dolara yapıldı. İstanbul’da transit yükü hafifletmesi için inşa edildi. Yılda 1 milyar 450 milyon doları enerji, 335 milyon doları iş gücü kaybı olmak üzere 1 milyar 785 milyon dolarlık ekonomik kaybın önüne geçmeyi planlıyoruz köprü ile. Köprünün Paşaköy-TEM bağlantı yolu 4 Temmuz’da hizmete alındı.

İç Anadolu’yu Batı Karadeniz’e bağlayan Ilgaz 15 Temmuz İstiklal Tüneli, Ilgaz Dağı’nı âdeta dize getirdi.

Vizyon proje olarak değerlendirilen Avrasya Tüneli, 20 Aralık’ta açıldı. Bu da dünyanın en iyi mühendislik projelerinden biri. 3,4 kilometresi denizin altından geçen tünelin uzunluğu 14,6 kilometre. Bölgeye yıllık 560 milyon lira katkı sağlayıp, devletin kasasına yılda 100 milyon lira getirecek, 38 milyon litre yakıt tasarrufu sağlayacak.

İşte devam eden projeler 

3. HAVALİMANI: İstanbul’un Avrupa yakasında, Yeniköy ile Akpınar yerleşimleri arasında Karadeniz sahil şeridindeki 76,5 milyon metrekare alana yapılıyor. Yüzde 55’i tamamlandı. Tamamlandığında dünyanın ikinci en büyük havalimanı olacak. İlk etabı 29 Ekim 2018’de devreye girecek. Bu eserle Türkiye bölgenin aktarma merkezi olacak. Tamamlandığında 120 bin kişiye doğrudan istihdam sağlayacak.
BTC DEMİR YOLU HATTI: Demir İpek Yolu” olarak da adlandırılan Bakü-Tiflis Kars Demiryolu Projesinin yıl sonunda hizmete açılması hedefleniyor. Üç ülkeyi bağlayacak, yılda 1 milyon yolcu, 6,5 milyon ton yük taşıyacak. Projenin Türkiye tarafı bu ay sonunda tamamlanacak. Proje Gürcistan, Azerbaycan, Kazakistan, Türkmenistan, Çin dahil, Orta Asya için çok önemli.
FİLYOS: Zonguldak Filyos Limanı’nın temeli 9 Aralık 2016’da atıldı. liman tamamlandığında bütün Karadeniz ihracat merkezi olacak.
OVİT: Tamamlandığında Türkiye ve Avrupa’nın birinci, dünyanın ikinci en uzun çift tüplü karayolu tüneli olacak. Rize ve Erzurum’u bağlamakla kalmayacak, kışın hep kapanan yol 12 ay boyunca geçit verecek tünel 17,3 kilometre. Ekonomiye katkısı yıllık tahmini 60 milyon lira.
RİZE-ARTVİN HAVALİMANI: Ordu-Giresun’dan sonra deniz üzerine yapılan ikinci havalimanı. Temeli 3 Nisan 2017’de atıldı. 29 Ekim 2020’de bitecek.
TÜNELLER: Geçit vermeyen dağları delen tüneller birbirini izliyor. Zigana Tüneli, Kop Tüneli bunlardan en büyükleri. İnşaat hızla sürüyor.
Mega proje olan 3 Katlı İstanbul Tüneli Projesi için denizde ve karada derin sondaj çalışmaları başladı. Çalışmanın yıl sonunda tamamlanması bekleniyor. Hasdal Kavşağı’ndan Anadolu Yakası’ndaki Çamlık Kavşağı’na karayoluyla 14 dakikada geçit verecek.
Çanakkale 1915 Köprüsü’nün temeli, 18 Mart Çanakkale Zaferi’nin 102’nci yıl dönümünde atıldı, Cumhuriyet’in 100’üncü yılında açılacak. Ayak açıklığı bakımından 2 bin 23 metre ile dünyanın en uzunu olacak.

 

Düzenleyen:  - Ekonomi
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...