AJET Türkiye’yi daha yükseğe taşıyacak

Düzenleyen: / Kaynak: Türkiye Gazetesi
- Güncelleme:
AJET Türkiye’yi daha yükseğe taşıyacak

Ekonomi Haberleri  / Türkiye Gazetesi

Mart 2024’te uçuşlarına başlayacak olan AJET markası, bölgenin en düşük maliyetli havayollarından biri olacak. 2024’te yüzde 12 büyüyerek 24 milyon, 2033’te ise 55 milyon yolcu taşımayı hedefleyen AJET, Türkiye’yi havacılığın yeni merkezi yapma hedefiyle uçacak...

EKONOMİ SERVİSİ'NİN HABERİ - Türk Hava Yolları’nın (THY) yeni markası AJET, dün gerçekleştirilen törenle tanıtıldı. Lansman törenine katılan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, AJET’in ülkenin geleceğe açılan kanatlarını daha da büyüteceğini, küresel marka değerini çok daha ileri taşıyacağını söyledi. Türkiye’nin sadece 4 saatlik uçuş süresiyle 1,4 milyar insanın yaşadığı, 8.6 trilyon dolarlık ticaret hacmini oluşturan 67 ülkenin merkezindeki avantajlı ülke olduğunu hatırlatan Uraloğlu “Ülkemiz havacılık alanında dünyanın transit merkezi olma yolunda hızla ilerliyor” ifadesini kullandı.

Uraloğlu, 2002’den bu yana aktif havalimanı sayısının 26’dan 57’ye ve terminal kapasitesinin 55 milyondan 337 milyon 450 bin yolcuya çıkardıklarını ifade ettiği konuşmasında “Dış hatlarda 50 ülkede 60 noktaya uçuş gerçekleştiriliyorken uçuş ağımıza 283 yeni nokta ekleyerek 130 ülkede 343 noktaya yükselttik. Böylelikle son 21 yılda yüzde 472’lik artış gerçekleşmiş oldu. Ayrıca 2002 yılında 489 olan toplam hava aracı sayımızı yüzde 270 artışla 1813’e ulaştırdık” dedi. Yüzde 100 THY iştiraki olan AJET’in büyüyen ve gelişen havacılık sektörünün en somut adımlarından olduğunu dile getiren Bakan Uraloğlu “Yeni marka ile başlayacak dönemde, AJET iç hatlardaki önemli işlevinin yanı sıra dış hatlarda da Türk taşıyıcılarının rekabetini artıracak önemli bir güç olacaktır” ifadesini kullandı. Bakan Uraloğlu ayrıca 10 yılda 200 uçaklık filoya ulaşarak bölgenin en büyük düşük maliyetli havayollarından biri olmayı hedefleyen AJET’in İstanbul, Ankara, İzmir ve Anadolu’daki diğer şehirlerin yurt dışı bağlantılarının artması yönünde geliştirmesinin, vatandaşlara ve Türkiye’yi ziyaret etmek isteyen turistlere, dolayısıyla ülke turizmine ve ekonomisine büyük fayda sağlayacağını belirtti.

ANADOLUJET, AJET OLDU

THY’nin 2008’de kurulan ve “Uçmayan Kalmasın” sloganıyla faaliyet gösteren Anadolujet, 2024 Mart sonu itibarıyla, THY’nin yüzde 100 iştiraki olarak AJET markasıyla operasyonlarını gerçekleştirecek. İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı’ndaki Turkish Teknik Hangarı’nda lansmanı yapılan AJET’le ilgili bilgi veren THY Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkanı Ahmet Bolat, THY’nin 2003’te yeni bir vizyonla çalışmaya başladığını, bu sürede butik havayolundan dünyanın en çok ülkesine uçan havayolu haline geldiğini ifade etti ve yeni marka AJET ile yeni başarılara imza atacağını ifade etti. Türk havacılığının yaptığı atılımın hem küresel hem de yerelde yerini aldığını dile getiren Bolat, THY’nin bir markası olarak 2008’de kurulan AnadoluJet’in yolcularına bu süreçte hizmet verdiğini hatırlattı. Bolat, AnadoluJet’in bu yılki yüzde 30 büyüme hedefini başarmasının, sadece iç hatlarda yüzde 41 büyümesi ve 20 milyonun üzerinde yolcu taşımasının bu vizyonun gerçeğe dönüştüğünün en büyük işareti olduğunu vurguladı.

YENİ MARKA VE YENİ HEDEFLER

 AJet, 2024’te yüzde 12 büyüyüp 24 milyon yolcu taşıyacak. Hedef 2033’te 55 milyon yolcu.  Bugün 90 uçaklık filosuyla iç hatlarda 41, dış hatlardaysa 29 ülkede 48 noktaya uçan AnadoluJet, yeni ismi, yeni logou ve kadrosuyla ilk etapta operasyonlarını 3 bin çalışanıyla sürdürecek.  İlk etapta uçuş ağını 44 ülkeye çıkaracak. Filo hedefi ise 200 uçak.  Global standartlarda düşük maliyetli hava yolu olmak ve pazardaki rekabetçi konumunu güçlendirebilmek amacıyla kurulan şirket, 2024 yılı mart sonu itibarıyla operasyonlarını İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı ve Ankara Esenboğa Havalimanı merkezli olarak sürdürecek.

Düzenleyen:  - Ekonomi
Kaynak: Türkiye Gazetesi
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...