1000 doktoru kümese soktu tavuk yeniden sofraya geldi

Kümeslere kamera koyduklarını, binden fazla çocuk doktorunu tesislerde gezdirdiklerini belirten Keskinoğlu, bunda büyük ölçüde başarılı olduklarını söyledi
Kümeslere kamera koyduklarını, binden fazla çocuk doktorunu tesislerde gezdirdiklerini belirten Keskinoğlu Yönetim Kurulu
Üyesi Keskin Keskinoğlu, bunda büyük ölçüde başarılı olduklarını söyledi.Tavukların antibiyotik depoları haline geldiği ve kansere yol açtığı iddiaları ile satışları sekteye uğrayan sektör, tüketicinin güvenini yeniden kazanmayı başardı. Bunun için büyük bir mücadeleye girişen sektörün önemli oyuncularından Keskinoğlu, binden fazla doktoru kümese sokmak zorunda kalmış. Kümeslere yerleştirdikleri kameralarla da 24 saat canlı yayın yaptıklarını belirten Keskinoğlu Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Üyesi ve Pazarlama Grup Başkanı Keskin Keskinoğlu, bunun tüketicinin ön yargılarını kırmada önemli bir etkisi olduğunu ifade etti. Keskinoğlu, tüketiciyi ikna sürecinde nasıl bir yol izlediklerini şöyle anlattı: "İnsanlar televizyonlardaki yayınlar sebebiyle tavuk ve yumurta yemeyi bırakmıştı. Tüketicinin güvenini kazanmak için reklam ve kamu spotu hazırladık. Kümeslerimizi canlı yayına açtık. Binden fazla çocuk doktorunu tesislerimizde gezdirdik. Bunların 600-700 tanesi İstanbul'dan. Kümese giren doktorların koşan tavuk mu diye tavukları kovaladıklarını gördük. Yaptığımız çalışmalar sonucunda olumsuz algıyı büyük ölçüde kırdık. Yüzde 75 oranında başarılı olduğumuza inanıyorum. İnsanlar tavuk yemeyi özlemiş. Artık doktorlar annelere çocuklarına tavuk ve yumurta yedirmelerini öneriyor."
ABD'NİN TAVUĞUNA "KIŞ" DEDİK
Şirketin hedefleri hakkında da bilgi veren Keskinoğlu, zeytinyağı da dahil olmak üzere bu yıl yüzde 10'unun üzerinde bir büyüme ve 1.1 milyar TL ciro beklediklerini bildirdi. Geçen yıl 85 milyon dolar olan ihracatı da 100 milyon dolara çıkaracaklarını ifade eden Keskinoğlu, "İhracatta Afrika'ya önem veriyoruz. Afrika'ya 6 milyon dolar olan ihracatımızı yıl sonunda 15 milyon dolara çıkarırız. Suudi Arabistan'da ürünlerimiz çok seviliyor. Daha önce ABD ve Brezilya'nın ürünleri satılırken şimdi bizi tercih ediyorlar. Dubai, Katar, Bahreyn, Umman, Singapur'da da varız" diye konuştu.
Tavuğun suyunu çıkardı
Keskinoğlu, 2014 yılı için belirlediği 50 milyon TL'lik yatırım kapsamında organik yumurta ve piliç eti üretimini yüzde 100'e varan oranda artırdı. Organik pazarda 25 milyon TL ciro bekleyen Keskinoğlu, 3 yeni ürünü de piyasaya sürdü. Doğal, katkısız ve glüten içermeyen tavuk suyu ile çok iddialı olduklarını belirten Keskin Keskinoğlu, "Pazara sürdüğümüz diğer ürün ise yüzde 100 piliç göğüs etinden üretilen Fileto Fit. Konserve teneke ambalajda 3'lü olarak satışa sunulan ve yemeye hazır halde olan ürün, soya sosuyla harmanlanarak üretiliyor. Bu 2 yeni ürün için toplam 5 milyon TL yatırım yaptık. Ayrıca Türkiye'de ilk defa salamı tenekeye soktuk" dedi.
Irak'a giden tırın maliyeti 8 bin dolar
Irak'ta yüzde 25'lik pay ile pazar lideri olduklarını belirten Keskin Kekinoğlu, bölgede yaşanan olaylar sebebiyle piliç sevkiyatın 2 hafta boyunca durduğunu söyledi. Satışların şu an normale döndüğünü anlatan Keskinoğlu, "Ancak taşıma maliyetimiz çok arttı. Bir TIR'ı 4 bin dolara gönderirken şimdi 7-8 bin dolara gönderiyoruz. Ürünlerimiz Zaho'dan bayilerimiz aracılığıyla Irak'a dağıtılıyor" dedi.
Ömer TEMÜR