Zihin kodlama yöntemiyle İngilizce öğrenmek mümkün

Düzenleyen:
- Güncelleme:
Zihin kodlama yöntemiyle İngilizce öğrenmek mümkün

EĞİTİM Haberleri

İngilizce öğreniminde temel sorunun ezbere dayalı dil bilgisi ağırlıklı bir öğrenim olduğunu savunan Metaingilizce’nin Kurucusu İngilizce Eğitmeni Metanet Dalgül, “Nasıl bir yabancı öğrencinin dil bilgisine dayalı bir eğitim alması onun Türkçeyi öğrenmesini sağlamaz ise, aynı şekilde sizin de dil bilgisi ağırlıklı bir dil öğrenimi ile herhangi bir yabancı dili doğal bir şekilde öğrenmeniz mümkün değildir” ifadelerini kullandı.

Kariyer hayatının vazgeçilmezi olan yabancı dil yetkinliği çoğumuzun en korkulu rüyası konumunda bulunuyor. Zihin kodlama yöntemiyle başta İngilizce olmak üzere yabancı dil öğreniminin daha basit ve kalıcı olduğunu belirten Metaingilizce'nin Kurucusu İngilizce Eğitmeni Metanet Dalgül, “Dil öğrenmek pek çok insan için aşılması zor bir engel gibi görünüyor. Ancak anadil akıcılığına ulaşmanın bilimsel olarak kanıtlanmış en iyi yöntemlerinden biri olan zihin kodlama yöntemi ile nöron seviyesinde yabancı dil öğrenmek mümkün” diyerek yöntem hakkında bilgi verdi.

İHTİYAÇ ALANI ÇOK GENİŞ

İlkokul seviyesinde çocukların yaşları sebebiyle dil eğitiminin seviyelere göre verildiğini ancak yetişkin insanların profesyonel hayatta kendi ana dilinde olduğu gibi yabancı dilde kendini ifade etmek zorunda olduğunu dile getiren Dalgül, “Çocukların günlük hayatta konuşabileceği konuları kısıtlı bir derinlik düzeyinde ifade etmesi yeterlidir. Çünkü zaten ana dilinde de kelime dağarcığı, dil becerileri bu düzeydedir. Ancak yetişkin insanlar ise farklı ihtiyaçlara sahip. Çoğu insan profesyonel hayatta, bazıları akademi hayatta, çoğu ise sosyal hayat içerisinde, seyahat zamanı, yabancı kültürler ve insanlarla tanışmak ve iletişim kurmak için dile ihtiyaç duyuyor” ifadelerini kullandı.

YABANCI DİL ÖĞRENMEK İÇİN 2 FAKTÖR

Yabancı dilde alınması gereken eğitimin ilk aşamasında ana dilden farklılaşan özelliklerinin öğretilmesi ve eş zamanlı olarak da uygulamaya başlanılması gerektiğini savunan Dalgül, “Bir yetişkine dil öğretirken göz önünde bulundurulması gereken en büyük iki faktör var. Yetişkin zihninde ana dili olgusu tamamlanmıştır. Yani, bir yetişkin hayattaki tüm kavramları ana dilinde tanımlamış ve mantığına ana dilinde oturtmuştur. Yabancı bir dildeki ifade tarzı, kalıp, cümle eğer yetişkinin ana dilindeki ile örtüşmezse, ki çoğunlukla örtüşmüyor, o kişi dili ezberleyerek öğrenmeye çalışır. Yani mantığını anlamadığı dili ezberlese bile, kullanma ihtiyacı hissettiğinde refleks olarak kullanamaz, veya kullandığı zaman kendini anlatmak istediğinden çok farklı veya yanlış ifade eder. Bu sebepten bir yetişkinin ilk önce yabancı dildeki yapıların mantığını öğrenmesi gerekiyor. İkinci önemli faktör ise bir yetişkinin doğal hayatta ihtiyaç duyduğu kavramların belli bir seviyesinin olmayışıdır. Bir yetişkinin beyni kendi dilinde bu cümleleri kurabiliyorsa, yabancı dilde de bunu ifade etmeyi çok rahat öğrenebilir. Bir yetişkini aylarca, yıllarca basit kavramların içinde sürüncemede bırakmak onun motivasyonuna ve istikrarına zarar verir ve dil edinme sürecini olumsuz etkiler. Dolayısıyla da eğitim sürecini yarıda bırakır” şeklinde konuştu. (Kaynak: İhlas Haber Ajansı)

 

 

Düzenleyen:  - EĞİTİM
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...