Öğretmen alımında KPSS yeterli değil

- Güncelleme:
Öğretmen alımında KPSS yeterli değil

Eğitim Haberleri

TEDMEM, ‘Yeni Bir Eğitim Anlayışı Şart’ başlıklı raporunda, Türkiye’de eğitim sisteminin mevcut durumunu, sorunları ve buna yönelik çözüm önerilerini 6 başlık üzerinden ele aldı.

MAHMUT ÖZAY'IN HABERİ - Ezbere Dayalı Eğitim Sistemi başlığı altında, eğitim sisteminin öğrencilere çağın gerektirdiği eleştirel düşünme, analiz etme, sorgulama, problem çözme, öz yönetim gibi üst düzey becerileri kazandıracak bir yapıya kavuşturulması gerektiği vurgulandı. Mesleki ve Teknik Eğitim başlığında, mesleki eğitimin başarısının sayılar üzerinden değil, istihdama geçiş üzerinden değerlendirilmesi gerektiği belirtildi. Ayrıca, meslek yüksekokullarına geçişte kendi alanıyla ilişkili bir bölümde devam etmek isteyen öğrencilere, okul başarı puanlarına göre sınavsız geçiş hakkı tanınması gerektiği aktarıldı. Yeni siyasi dönemde eğitimin en öncelikli politika alanlarından biri olması gerektiğine dikkati çekildi. Raporun öğretmenlik başlığında ise dikkat çeken tespitler var: 

>> Öğretmen yetiştirme süreci ile ilgili alınan kararlar “nitelikli öğretmen” hedefi ile uyuşmamaktadır. Pedagojik formasyonla, seçmeli derslerle öğretmen olabilmenin yolunu kolaylaştıran ve nitelik kaygısı taşımayan uygulamalar, atama bekleyen öğretmen adayı sayısını artırarak her geçen gün derinleşen bir arz-talep uçurumu meydana getirmektedir. 

>> Öğretmen yetiştiren programların kontenjanları ülkenin öğretmen ihtiyacı ile uyumlu değildir. 

>> Eğitim fakültelerinin 3. ve 4. sınıflarında sınava hazırlık nedeniyle eğitim, fiilen durma noktasına gelmektedir. Normal dersleri takip etmek yerine KPSS’ye hazırlanmak oldukça yaygın bir uygulamadır.

>> Öğretmen atamaları için uygulanan KPSS ve sözlü sınavdan oluşan değerlendirme yöntemi nitelikli öğretmen seçme işlevini yerine getirememektedir. Onun yerine öğretmen yeterliklerini ve öğretmenlerin pedagojik alan bilgilerini değerlendiren bir yazılı sınav olmalıdır.

>> Ücretli öğretmenlik uygulamasında öğretmenlik için gerekli asgari yeterlikleri taşımayan kişilerin herhangi bir kontrol mekanizması olmadan öğrencilerle temas edebiliyor olması öğrencilerin nitelikli eğitime erişim hakkını sekteye uğratmaktadır.

>> Ölçme ve değerlendirmesini yapmadığınız bir performansı yönetemezsiniz ve geliştiremezsiniz. Öğretmen performansının ve bu performansla doğrudan ilişkili olan eğitimin kalitesinin geliştirilmesi için etkili bir performans değerlendirme sistemi tasarlanmalıdır.

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...