'Metaverse teknolojisi etkinlik sektörünü dönüştürecek'

Düzenleyen: / Kaynak: İHA
'Metaverse teknolojisi etkinlik sektörünü dönüştürecek'

EDİTÖRÜN SEÇTİKLERİ Haberleri  / İHA

“Bundan sonra etkinlikler hem yüz yüze hem online hem hibrit hem de metaverse ekosistemi olmak üzere dört farklı kulvarda yapılacak. Bu sebeple sektör olarak metaverse’i gündemimize almak zorundayız.”

“Etkinlik sektörü ülkemizde ve global ölçekte son iki yıl için büyük bir dönüşüm yaşadı. Sektör, büyük oranda dijitalleşti. Sektör temsilcileri, pandemi kısıtlamaları sebebiyle evlerinden çıkamayan ve toplu organizasyonlarda bulunamayan insanları online ya da hibrit ortamlarda buluşturdu. Bu sebeple etkinlik sektörü, pandemide insanların etkileşimini sürdürmesini ve az da olsa etkinliklerin devam etmesini sağladı.” ifadelerini kullandı.

Türkiye’de sektörün teknolojik imkanları azami ölçüde kullandığına işaret ederek, şu bilgileri paylaştı: “Türkiye etkinlik, tanıtım ve organizasyon ekosisteminde son yıllarda teknolojik atak yaptı. Bu alanda öncü hale geldi.” diyerek, şöyle devam etti; “Etkinlik sektöründe teknolojinin büyük bir önemi var. Özellikle online ve fiziksel ortamları birleştiren hibrit etkinlik çözümlerinde teknoloji başat rol oyuyor. Türkiye’deki etkinlik, tanıtım ve organizasyon işletmeleri, pandemide bu konuda bölgesel öncü rolü üstlendi. Sektörün bu rolü pandemi sonrası yeni normal dönemde de devam ediyor. Böylece ülkemizin tanıtımına ve bu alanda bölgesel bir merkez haline gelmesine katkı sağlıyor.”

Okan Binici, şu değerlendirmeleri yaptı; “15-20 yıl önce online etkinlik ya da hibrit etkinlik kavramlarını konuşmuyorduk. Son birkaç yıl içinde pandemi faktörü ile online ve hibrit etkinlikler bir dönem sektöre hakim oldu. Bundan sonra etkinlikler hem yüz yüze hem online hem hibrit hem de metaverse ekosistemi olmak üzere dört farklı kulvarda yapılacak. Bu sebeple sektör olarak metaverse’i gündemimize almak zorundayız.”

'Metaverse teknolojisi etkinlik sektörünü dönüştürecek'

Metaverse fırsatları
Pandemi döneminde, sosyal medya platformlarında yapılan konser ve spor etkinlikleri, sanal etkinliklerin potansiyelini gösterdi. Metaverse, hem bu etkinliklerin çok daha interaktif bir şekilde gerçekleşebilmesi hem de etkinlik içi reklam öğelerinin daha geniş bir kitleyi kolaylıkla hedefleyebilmesi için bir ortam oluşturacak. Gerçek dünyada alışverişin bir parçası olan her şeyin Metaverse evreni içerisinde de karşılık bulacak olması, şirketlerin yoğunlaşacağı noktalardan biri olacak. Bu durum giyim, seyahat, konut ve eğlence sektörlerinin tamamı için yeni fırsatlar anlamına geliyor. Sistem içerisinde alışverişin ilerleyebilmesi için bir çeşit “Metaverse ekonomisi”ne ihtiyaç duyulacak. Metaverse’in içindeki her şirketin, her evrenin kendi para birimi ve bu para birimlerinin bağlandığı ortak bir “dijital paranın” olması hedefleniyor. Metaverse’te her şirket kendi sanal evrenini, kendi iş modeline ve kaynaklarına göre tasarlayacak. Bütün bu sanal evrenlerin toplamı ise Metaverse’i oluşturacak.

Düzenleyen:  - EDİTÖRÜN SEÇTİKLERİ
Kaynak: İHA
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...