Bankalarda vatandaşı gözetmen koruyacak

Bankalarda vatandaşı gözetmen koruyacak

EDİTÖRÜN SEÇTİKLERİ Haberleri

Tüketici İlişkileri Koordinasyon Görevlisi, kart aidatlarından komisyon şikayetlerine kadar her problemi raporlayacak

BDDK, tüketici şikayetlerinde bankaları yerinde kontrol edecek. Tüketici İlişkileri Koordinasyon Görevlisi, kart aidatlarından komisyon şikayetlerine kadar her problemi raporlayacak. Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu (BDDK), kart aidatı, işlem ve komisyon masraflarıyla ilgili tüketici şikayetlerinin artması üzerine bankalara 'gözetmen' atanmasına karar verdi. Tüketici İlişkileri Koordinasyon Görevlisi sıfatıyla görev yapacak olan yetkili, vatandaşın itiraz, şikâyet ve benzeri taleplerini içeren başvurularının etkin ve verimli bir şekilde cevaplanmasında aktif rol oynacak. Resmi Gazete'de yayımlanan ve bir ay sonra yürürlüğe girecek kararla görev yapacak olan yetkili, banka kartları, komisyonlar, hesap işletim ücretleri gibi tüketici şikayetleriyle ilgili konularda 3 ayda bir rapor hazırlayıp, BDDK'ya sunacak. Söz konusu karar, bireysel müşterilerin hak ve menfaatlerinin ihlal edilmemesi, tüketicinin korunmasıyla ilgili mevzuata uyumun kontrol ve devamlılığının sağlanması amacıyla alındı. Banka ile BDDK arasında iletişimi kuracak olan Tüketici İlişkileri Koordinasyon Görevlisi, vatandaşla finans kurumu arasındaki ihtilafları en kısa sürece çözecek. Görevden ayrılan koordinasyon görevlisinin ayrılma sebepleri, ilgili banka ve görevden ayrılan tarafından 7 iş günü içinde BDDK'ya bildirilecek. Görevli, hizmetler hakkında gelen itiraz, şikâyet ve benzeri taleplerin araştırılması, sonuçlandırılması, cevaplandırılması, izlenmesi ve raporlanması süreçleriyle ilgili politika ve ilkeleri hazırlayıp, bu sürecin etkin bir şekilde işleyişini temin edecek. Bireysel müşterilerden elde edilen ücret, komisyon ve benzeri faiz dışı gelirlerin gelişim ve değişimini takip edecek olan görevli, her yılın mart, haziran, eylül ve aralık aylarında hazırlayacağı raporu BDDK'ya iletecek. Koordinasyon görevlisi, BDDK'nın bilgi ve belge taleplerini en geç 15 gün içinde yerine getirilmesini de sağlayacak. Görevli, bankalarda genel müdür yardımcısı düzeyinde temsil edilecek. Mevcut genel müdür yardımcılarından biri de bu görevle yetkilendirilebilecek. Ancak bu, bireysel ürünlerin satış ve pazarlanmasından sorumlu genel müdür yardımcısı olamayacak. Tüketici ilişkileri koordinasyon görevlisinin yükümlülüklerini yerine getirmesinde yardımcı olacak ve bu kişiye bağlı olarak çalışacak bir birim kurulması, bankalara bırakılmış olsa da gerek görülmesi halinde zorunlu da tutulabilecek.
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...