2015 Kadir Gecesi / TESBİH NAMAZI NASIL KILNIR (Kadir Gecesi Neler Yapılmalı)

2015 Kadir Gecesi / TESBİH NAMAZI NASIL KILNIR (Kadir Gecesi Neler Yapılmalı)
EDİTÖRÜN SEÇTİKLERİ Haberleri

Bugün bin aydan daha hayırlı olan Kadir Gecesi. Kadir Geceniz mübarek olsun. Bugünde Tesbih Namazı Nasıl Kılınır, Kadir gecesinde neler yapılmalı?

Bugün bin aydan daha hayırlı olan Kadir Gecesi. Kadir Geceniz mübarek olsun. Bugünde Tesbih Namazı Nasıl Kılınır, Kadir gecesinde neler yapılmalı? Bugün Kadir gecesi olması nedeni ile pek çok kişi tesbih namazı kılacak. Kadir gecesini ibadetle geçirmek isteyen vatandaşların merak ettiği Tesbih namazı kaç rekat ve nasıl kılınır? sorusunu sizler için araştırdık. İşte Kadir Gecesi okunacak dualar ve Kadir Gecesi çekilecek tesbihler, tesbih namazı, duası..

##tgvideo##

2015 Kadir Gecesi / TESBİH NAMAZI NASIL KILNIR (Kadir Gecesi Neler Yapılmalı)

KADİR GECESİ NAMAZI NASIL KILINIR?

Kadir Gecesi Hacet namazının kılınışı da şöyledir:

1. rekatta: 1Fatiha, 3 kadir suresi ve İhlas suresi okunur

2. rekatta: 1 Fatiha, 3 İhlas suresi

3. rekatta : 1 Fatiha 3 Kadir suresi

4. rekatta : 1 Fatiha 3 ihlası şerif okunur.

Kadir Suresi 'ni bilmeyenler onun yerine kevser suresi(inna a'tayna)okuyabilir.

2015 Kadir Gecesi / TESBİH NAMAZI NASIL KILNIR (Kadir Gecesi Neler Yapılmalı)

KADİR NAMAZI KILINIŞI

Kadir Gecesi namazında iki rekatta bir Tahiyata oturulur, selamdan sonra on bir defa

"Allah-u Ekber , Alah-u Ekber, Lailahe illlahu valahu ekber Allah-u Ekber velillahi hamd" denir. Kadir Gecesi namazda bundan sonra 100 defa İşrah suresi 100 defa Kadir suresi okunur.

Kadir suresi okunarak kılınan Kadir Namazı 2 rekattan 12 rekata kadar kılınabilir, namazın kılınışı sırasında Fatiha ve Kadir Suresi okunur.

'Bin aydan daha hayırlı gece' olarak nitelendirilen Kadir Gecesi'nde okunacak dua nedir? Peki Kadir Gecesi namazı kaç rekattır nasıl kılınır?Peygamber efendimizin Kadir gecesinde okunmasını tavsiye ettiği şu duâyı bu gece çok okumalıdır: (Allahümme inneke afüvvün kerimün tühıbbül afve fa'fü annî.)

Allahü teâlâ bütün yarattıklarına karşı çok merhametlidir ve affetmeyi çok sever. Şartlarına uyarak yapılan tövbeleri kabul edeceğini bildirmiştir. Allahü teâlâ buyuruyor ki: (Eğer kulum, gökteki bulutlara kadar yükselecek günah işlese fakat benden ümidini kesmeyip, affını, mağfiret olunmasını dilese, onu affederim.)

2015 Kadir Gecesi / TESBİH NAMAZI NASIL KILNIR (Kadir Gecesi Neler Yapılmalı)

Peygamber efendimiz eshâb-ı kirâma hitaben;

-Kul, bir günah işlediği zaman, bu günah amel defterine yazılır buyurur. Orada bulunanlardan birisi;

-Ya Resûlallah, o kimse tövbe ederse ne olur? diye sorunca;

-Defterinden silinir buyururlar. O kimse;

-Tekrar günah işlerse ne olur diye sorunca;

-Tekrar yazılır buyururlar. Soruyu soran;

-Tekrar tövbe ederse ne olur diye sorunca da;

-Tekrar silinir cevabını verirler. Bunun üzerine o kimse;

-O günahın amel defterinden silinmesi ne zamana kadar devam eder? diye tekrar sorar. Bunun üzerine Resûlullah efendimiz;

-O kimse, günahtan tamamen tövbe edip Allahü teâlâya yönelinceye kadar devam eder. Kul, istiğfardan usanmadıkça, Allahü teâlâ da mağfiret etmekten, affetmekten usanmaz buyururlar.

Bir Mecûsi, İbrahim aleyhisselâma misâfir olmak ister. İbrahim aleyhisselâm da;

-Seni misâfir eder, ağırlarım ama Müslüman olman şartıyla cevabını verir. Mecûsi, Müslüman olma şartını kabul etmez ve geri dönüp gider. Bunun üzerine Allahü teâlâ vahyederek; (Neden o mecûsiyi misâfir etmek için Müslüman olmasını şart koştun? Kullarıma yaptığım muameleye bakmadın mı? Yetmiş senedir bana îmân etmediği hâlde, onun rızkını verdiğimi görmedin mi? Onu misâfir etseydin hayırlı olurdu) buyurur. Bu emir üzerine İbrahim aleyhisselâm, Mecûsiyi bulur, evine getirir, misâfir eder. Mecûsi bu hâle hayret eder ve sebebini sorar. İbrahim aleyhisselâm da cenâb-ı Hakkın emrini bildirir. Bunları dinleyen Mecûsi;

-Demek Allahü teâlâ benim hakkımda böyle emretti diyerek Müslüman olur.

Mutarrif bin Abdullah hazretleri, sık sık, Allahü teâlâya; "Allahım, bizden râzı olmasan da, bizi affet. Çünkü efendi, kölesinden râzı olmasa da onu affeder" diye yalvarırdı...

Netice olarak Allahü teâlâ, affedicidir ve affetmeyi sever. Şartlarına uygun olarak yapılan duâ ve tövbeleri kubul eder ve günahları da affeder. Bunun için Allahü teâlâya yalvararak af dilemeli ve işlenen günahlardan da yüz çevirmelidir. Peygamber efendimizin Kadir gecesinde okunmasını tavsiye ettiği şu duâyı çok okumalıdır: (Allahümme inneke afüvvün kerimün tühıbbül afve fa'fü annî.) Anlamı: [Ya Rabbi, sen affedicisin, kerimsin, affı seversin, beni de affeyle!]

2015 Kadir Gecesi / TESBİH NAMAZI NASIL KILNIR (Kadir Gecesi Neler Yapılmalı)

Sual: Tesbih namazı nasıl kılınır? Kazası olan da kılabilir mi?

CEVAP

Sevabı pek çok olan bir namazdır. Peygamber efendimiz amcası Hazret-i Abbas'a, (Sana öğreteceğim şeyi yaptığın zaman, eski-yeni, önceki-sonraki, gizli-açık, hataen veya kasten işlediğin bütün günahları Allahü teâlâ affeder) buyurup tesbih namazının nasıl kılınacağını bildirmiştir. (Ebu Davud) Tesbih namazı, mekruh vakitlerin haricinde her zaman kılınabilir. Eğer gündüz kılınırsa dört rekatta bir, gece kılınırsa iki rekatta bir selam vermek daha iyi olur.

Haftada veya ayda bir veya hiç olmazsa ömürde bir defa olsun bu namazı kılmanın iyi olacağı bildirilmiştir. Her rekatında 75 defa (Sübhânallahi velhamdülillâhi ve lâ ilâhe illallahü vallâhü ekber)

tesbihi okunarak kılınan dört rekatlı nafile bir namazdır.

[Fazla yer kaplamaması için, bu tesbih yukarıda siyah harfle kısa olarak yazılmıştır. Tesbih denilince bu anlaşılmalıdır.]

Tesbih namazının kılınışı

Allah rızası için nafile namaza niyet edilir. Sübhanekeden sonra 15defa yukarıda bildirilen Tesbih okunur.Sonra "Vela havle vela kuvvete illa billahil aliyyil azim" denir, sonra Euzü-Besmele çekilip Fatiha ile bir zammı sure okunur.

Sonra rükuya gitmeden tekrar 10 defa aynı Tesbih okunur. Sonra"Vela havle vela kuvvete illa billahil aliyyil azim" denir.Sonra rükuya varılır, rüku tesbihinden sonra 10 defa Tesbih okunarak, rükudan, (Semiallahü limen hamideh) diyerek doğrulduktan sonra ayakta iken aynı Tesbih 10 defa daha okunur.Tesbih bittikten sonra, (Rabbena lekel hamd) denir ve secdeye varılır.Secde tesbihinden sonra 10 defa Tesbih okunur. Secdeden kalkılır, celsede 10 defa Tesbih okunur, ikinci secdede de yine 10 defa Tesbih okunur. Toplamı 75 eder.İkinci rekata kalkılınca, yine önce 15 defa Tesbih okunur, sonra yine birinci rekattaki gibi hareket edilir, sonra kadeye varılır. Tehıyyat ve salevatlar okunur 3. ve 4. rekatlar da ilk iki rekat gibi kılınır. Her rekatta 75 Tesbih okunmuş olur ki, toplamı 300 eder.Secde-i sehv gerekirse, secdede bu Tesbih okunmaz.Nafile bir namaz olduğundan kaza borcu olanın Tesbih namazı kabul olmaz.

Tesbih namazını cemaatle kılmak

Sual: (Tesbih namazı istisna olarak cemaatle kılınır) demek yanlış değil midir?

CEVAP

Evet, yanlıştır. Muteber kitaplarda diyor ki:

Geceleyin nafile kılan kimse, imam olursa, aşikâre okur. Eğer başkalarına duyurulursa, üçten fazla kişiyle kılınması mekruh olur. Üç kişiye kadar ve ilan edilmemek şartıyla, cemaatle kılınınca mekruh olmaz. (Redd-ül-muhtar) Teravih, küsuf ve istiska namazından başka, bütün nafile namazları başkalarına haber vererek cemaatle kılmak mekruhtur. Eğer çağırılmadan, bir iki kişi nafile kılana uysa, mekruh olmaz. Üç kişide ihtilaf vardır. Dört kişinin uyması ise, ittifakla yani sözbirliğiyle mekruh olur. Bu durum Kâfi ve diğer kitaplarda böyle zikredilmiştir. (Halebi-yi sagir)

Birbirini çağırarak, nafile bir namazı cemaatle kılmak mekruhtur. İmamdan başka üç kişi olursa mekruh olmaz; fakat dört kişinin nafileyi cemaatle kılmaları, esah olan kavle göre mekruhtur. Hulâsa'da da böyledir. (Fetava-i Hindiyye) Birbirine duyurarak cemaatle nafile namaz kılmak dört kişi olursa mekruhtur. (Dürr-ül-muhtar) Hanefi mezhebinde, Ramazan ayı dışında vacib olan vitir vacibi de cemaatle kılmak, nafile kılmak gibi, mutlak surette mekruh olur. İmama uyanlar üç kişiden fazla olurlarsa, cemaatle nafile kılmak mekruh olur, üç veya daha azsa mekruh olmaz. (Mezahib-i Erbea)

Ravda-tül Fetâvâ'da diyor ki: Gece veya gündüz, nafile namazı cemaatle kılmak mekruhtur. Teravih namazını bile yirmi rekatten fazla cemaatle kılmak mekruhtur. Vitri de Ramazandan başka zamanda cemaatle kılmak mekruhtur. Mebsut'ta diyor ki: Çağrılarak toplanıp cemaatle nafile namaz kılmak mekruhtur. Şemsül Eimme, (Eğer biri imam üç kimseyle, cemaatle nafile namaz kılsalar caizdir) demiştir.(Tergib-üs salat)Teravih hariç, farzı hatırlatacağı için, nafile kılan imamın açıktan okuması mekruhtur. (Nimet-i İslam)

Yazıklar olsun, binlerce yazıklar olsun! Birçok bid'atler meydana çıkarıldı. Teheccüd namazını cemaatle kılıyorlar. Gece yarısı, bu namaz için uzaklardan akın edip geliyorlar. Cemaatle kılıyorlar. Hâlbuki nafile namazları cemaatle kılmak, tahrimen mekruhtur.Fıkıh âlimlerinden birkaçı, bunun mekruh olması için duyurulması, ilan edilmesi şarttır demişlerse de, bunlar da, nafile namazı caminin bir köşesinde ve en çok üç kişi cemaatle kılabilir, demişlerdir. Üçten fazla kimsenin cemaatle kılması, sözbirliğiyle mekruhtur. (Mektubat-ı Rabbani 1/131)

Sual: Tesbih namazını cemaatle kılmanın mekruh olduğunu biliyoruz. Bir hile-i şer'iyye yaparak iki şekilde mubah hale getiriyoruz. Şöyle ki:

1- Cemaatle tesbih namazı kılmayı adıyoruz. Adayınca, adağımızı yerine getirmek vacib olduğu için cemaatle kılıyoruz.

2- Cemaatle namaza duruyoruz, mekruh olduğu için namazı bozuyoruz. Bozulan nafileyi iade etmek vacib olduğu için tekrar cemaatle kılıyoruz.

Bizim bu şekildeki namazımıza da mekruh diyenler oluyor. Bu bir hile-i şer'iyyedir, niye mekruh olsun ki?

CEVAP

Sizinki hile-i şer'iyye değil, hile-i batıladır. Yani caiz olmayan hiledir:

1- Cemaatle nafile namaz kılmak mekruhtur. Mekruh olan şey adanmaz. Mesela namazın sünnetlerini ve vaciblerini yapmadan, iki rekât namaz kılmayı adıyorum denmez. Eğer bu sene hamsi çok çıkarsa, on midyeyi bir fakire vermek nezrim olsun diye adak yapılmaz; çünkü midye yenmez. Midye yemek, Hanefi'de helal değildir.Yanlışlık yapıp cemaatle namaz kılmak adanmışsa, yine cemaatsiz kılınması gerekir. Yanlış bir iş, yanlış olarak düzeltilmez. Dine uygun düzeltmeye çalışılır.

2- Namazı şer'i özürsüz bozmak haramdır. Bin rekât nafile namaz kılınsa, tesbih namazı kılınsa bu günah affolmaz. Bir hadis-i şerifte,(Çok az bir günahtan kaçınmak, bütün cin ve insanların [nâfile]ibadetleri toplamından daha iyidir) buyuruluyor. Her günah, Allahü teâlâya isyan olduğundan, büyüktür; fakat bazısı, bazısına göre küçük görünür. Bir küçük günahı yapmamak bütün cihanın nafile ibadetlerinden daha sevabdır, çünkü nafile ibadet yapmak farz değildir. Günahlardan kaçınmaksa farzdır. (Rıyad-un-nasıhin)

Dinde, önce haramdan kaçınmak esastır. Haram işleyerek, farz bile yapılmaz. Farz ile haram bir araya gelince, yani farzı işlerken haram işlemek mecburiyeti olunca, haram işlememek için farz tehir edilir. Üstünde çok necaset bulunan kimse, avret yerini açmadan veya başka bir sebeple temizlemesi mümkün değilse, başka elbisesi de yoksa o haliyle kılar, çıplak kılmaz. Hatta temizleme imkânı olsa; ama yanında yabancılar varsa, temizlemeden namazını kılar; çünkü başkalarının yanında avret yerini açmak yasak, necaseti temizlemek ise emirdir. Emir ile yasak bir araya gelince, yasağa uyulur. Yani avret yeri açılmaz. Bir emri yapmak, bir haramı işlemeye sebep olursa, haram işlememek için, o emir terk edilir, yapılmaz.Haramdan kaçmak, farzı yapmaktan önce geldiği gibi, mekruhtan kaçmak, sünneti yapmaktan önce gelir. Haram işleyerek nafile namaz kılmaya çalışmak, kaş yapayım derken göz çıkarmak olur.

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...