Müslüman karşıtlığı yapan paylaşımlara sosyal medya şirketleri sessiz kalıyor

Düzenleyen: / Kaynak: AA
Müslüman karşıtlığı yapan paylaşımlara sosyal medya şirketleri sessiz kalıyor

DÜNYA Haberleri  / AA

ABD'de yapılan bir araştırmaya sosyal medya şirketlerinin iki yüzlülüğünü apaçık ortaya koydu. Araştırmaya göre sosyal medya şirketleri müslüman karşıtlığı konusunda yapılan şikayetlerin yüzde 89'una kayıtsız kalarak gerekli işlemleri yapmıyor.

Son dönemlerde sosyal medya üzerinden müslüman karşıtlığı veya İslamofobik paylaşım yapanların sayısı bir hayli arttı. Bu tür paylaşımlarda bulunanların paylaşımları her ne kadar şikayet edilse de engellenebildiği söylenemez. Yapılan bir araştırma ise sosyal medya şirketlerinin bu konudaki sessizliği ve iki yüzlülüğünü adeta gözler önüne serdi.

Dijital Nefretle Mücadele Merkezi (CCDH) tarafından hazırlanan raporda, Meta, Twitter ve Google şirketlerinin 2019'da terör ve şiddet içeren paylaşımları kaldırma çağrısını desteklediği yönünde yaptığı ortak bildiriye atıfta bulunularak, "Basın açıklamalarının boş vaatlerden başka bir şey olmadığı bir kez daha kanıtlandı." ifadesine yer verildi.

YÜZDE 89'U HAREKETE GEÇMİYOR

Başkent Washington'da ofisi bulunan CCDH'nin internet sayfasında yer alan açıklamada, "Bu rapor, Facebook, Instagram, TikTok, Twitter ve YouTube dahil olmak üzere sosyal medya şirketlerinin kendilerine bildirilen Müslüman karşıtı nefret ve İslamofobik paylaşımların yüzde 89'unda harekete geçmediğini ortaya koyuyor." değerlendirmesinde bulunuldu.

Raporu hazırlayan araştırmacılar, söz konusu platformların kendi raporlama araçlarını kullanarak, Müslümanları "ırkçı karikatürler, komplolar ve asılsız iddialarla hedef alan rahatsız edici, bağnaz ve insanlıktan çıkarıcı içerik barındıran" 530 gönderiyi ve bu gönderilerin en az 25 milyon kez görüntülendiğini tespit etti. 

İSLAMOFOBİK PAYLAŞIMLARA KAYITSIZ KALINDI

Konuyla ilgili, "Kötüye kullanım amaçlı içeriğin çoğu kolayca tanımlanabilirdi ve yine de kayıtsız kalındı. Instagram, TikTok ve Twitter, kullanıcıların #deathtoislam (İslam'a ölüm), #islamiscancer (İslam kanserdir) gibi hashtag'leri kullanmasına izin verdi. Hashtag'leri kullanarak yayılan içerik, en az 1,3 milyon görüntülenme aldı." bilgisi paylaşıldı.

Raporun devamında, İslamofobik içeriklerin paylaşılmasına izin vermenin sosyal bölünmeleri teşvik edeceği, istismarcı davranışları normalleştireceği ve çevrim dışı saldırıları teşvik edeceği uyarısında bulunuldu. 

Ayrıca, sosyal medya platformlarının İslam karşıtı içeriklerden ve etkileşimlerinden para kazandığı, bu sebeple nefretin yayılmasına göz yumdukları iddia edildi.

Düzenleyen:  - DÜNYA
Kaynak: AA
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...